top of page
  • תמונת הסופר/תBoaz Cinnamon

טרנספורמציה וגמילה מהתמכרות


גמילה מהתמכרות
לתכנת מוח חיובי

מה היא טרנספורמציה, ומה הקשר בינה לבין גמילה מהתמכרות?


במשך רוב שנות חיי, חשבתי שאני צריך להשתנות, זה היה ברור עוד מההתחלה, עם בעיית ההשמנה, ועם הקושי שלי להיות תלמיד קשוב בבית הספר.

בהמשך הצורך לשינוי היה דחוף יותר כאשר התפתחה אצלי בעיית השתייה אשר נהפכה להתמכרות של ממש, ולצידה ההתמכרות לפורנו, עישון סיגריות, וההתמכרות לפחמימה וסוכר שהמשיכה ללוות אותי שנים רבות.

הצורך לשינוי אכן היה בהול, אך משום מה השינוי לא קרה.

כן הצלחתי עם השנים להיגמל מההתמכרויות שליוו אותי, נגמלתי מההתמכרות לאלכוהול, נגמלתי מההתמכרות לפורנו, נגמלתי מההתמכרות לסוכר, אך כל אלו עלו לי במחיר יקר שבא לדי ביטוי בעייפות, בתחושת מאמץ תמידית, ובהרגשה שהחיים כבדים מנשוא.

משהו בתוכי לאורך כל שנות חיי, אמר לי "אתה זקוק לטרנספורמציה בזהות שלך", אתה זקוק למצוא דרך להביע את עצמך, לחיות את החיים שמגיעים לך.

אתה זקוק לשינוי!

אבל מה לעשות שאני לא אוהב שינויים, ובכלל כשמישהו בא ואומר לי אתה צריך להשתנות, אני מתקומם, כי מי אתה שתגיד אם אני זקוק לשינוי.

ובכללי להשתנות זה מבאס!

לכן כל עוד פירשתי טרנספורמציה כמהפך בחיים ובזהות שלי, על ידי שינוי קיצוני ורציני של עצמי - זה לא קרה וגם לא יקרה.

מה שכן קרה, קרה די בפתאומיות, והאמת לא זכור לי גם מה הוליד את התובנה, ויצר את התנועה הזו קדימה לעבר טרנספורמציה פשוטה ויעילה.

זכור לי שיום אחד פתאום הבנתי בבהירות מהי טרנספורמציה,

הבנתי שלא מדובר בצורך להשתנות, ממש לא. זה לא העניין!

אז מהי כן טרנספורמציה אם לא צורך בשינוי?


טרנספורמציה בקצרה, וכדאי לכם לזכור, היא

פיתוח יכולת להכיל הווה שהותאם לצורך מימוש חזון.


ואני אפרט באריכות:

לדוגמא:

אדם שמן שרוצה לעשות טרנספורמציה ולהיות אדם רזה, כל עוד הוא מחפש שינוי, ופועל על ידי דחף לשנות את עצמו – התוצאה תהיה מאמץ קשה, ובהרבה מהמקרים אכזבה, כאשר המשקל הקודם יחזור עם תוספת ריבית מכובדת.

אבל אם אדם שמן יכיל הווה שהותאם לצורך מימוש חזון שבמקרה הזה מדובר בלהיות אדם רזה, אז הדרך תהיה פשוטה יותר.

מה זה אומר בפועל להכיל הווה שהותאם?

איך נראה הווה של אדם רזה?

הוא נמצא בתנועה, פעיל גופנית, אוכל מנות קטנות, מוותר על קינוחים, הוא לא חושב על אוכל כאמצעי לנחמה, הוא לא מתעסק במחשבות מתי הארוחה הבאה, הוא פשוט אוכל פחות או יותר מה שבא לו מתי שהוא רעב, בכמות הנכונה כדי להשביע את הרעב שלו ותו לא.

אדם רזה אוכל כריך אחד אולי שתיים ובזה נגמרת ארוחת הבוקר – אדם שמן אוכל כיכר לחם או ארבע חמש כריכים.

אז להכיל הווה זה לא להשתנות, אלא לקבל את זה שאני כבר לא אדם שמן. אני כבר היום אדם רזה, אני כבר היום שוקל חמישים קילו פחות, אני כבר היום מנהל שגרת תזונה שמותאמת לאדם הרזה. מה שהתבצע כאן זהו לא שינוי מנטלי, אלא קבלה מנטלית, זה לא להפעיל כוח ולהשתנות אלא לקבל את זה שהמטרה כבר הושגה, ועכשיו רק נשאר לחיות את החיים בהתאם לאדם שאני. (במקרה הזה אדם רזה).

אתם עוקבים אחרי?

מצליחים להבין את ההבדל?

אני אביא דוגמא נוספת:

אדם שמכור, לצורך העניין אלכוהוליסט, ולצורך העניין נקרא לו נתן.

נתן סובל מהתמכרות לאלכוהול, כבר שנים שהוא מנסה להיגמל ולא מצליח, הוא רוצה להשתנות, הוא אפילו ביקר באלכוהוליסטים אנונימיים, עבר את תוכנית שתיים עשרה הצעדים, ובכל זאת הוא חוזר אל הטיפה המרה פעם אחר פעם.

נתן מלא ברגשות אשמה, תסכול, בושה, כעס על עצמו ועל העולם. נתן היה מוכן לאבד רגל כדי להצליח להשתנות, ובכל זאת השינוי לא מגיע.

מדוע?

כי נתן יוצא מנקודת הנחה שהוא אלכוהוליסט, נתן יוצא מנקודת הנחה שעומד מולו הר גבוה יותר מהר האוורסט, ועליו לטפס על ההר ולהגיע לפסגה.

תת המודע של נתן מבין שזה בסדר אם נתן לא יצליח להגיע לפסגה כי מדובר במשימה קשה מאוד שרק מעטים מצליחים בה, ונתן לא כזה חזק, וצריך להגן עליו שלא יפגע, עדיף לנתן שלא ינסה מלכתחילה לטפס על ההר, ואם כן התחיל לנסות אז עדיף לו לוותר על החלום הזה כבר בהתחלה מאשר לנחול אכזבה מרה יותר בהמשך.

קשה לעשות שינוי.

אבל אם יום אחד נתן מבין, לא במחשבה, אלא בהוויה ובמהות שלו, שהוא לא אלכוהוליסט בהוויה ובמהות שלו, יום אחד נתן מתעורר בבוקר והוא מבין שהוא במהות שלו לא זקוק לשתייה, שבסך הכול מדובר בהרגל שמזיק לו, אבל האמת שאין קשר בין ההרגל הזה לבינו. נתן מבין שהאני האמיתי שלו חופשי, שובב, יצירתי, אוהב חיים, מלא באור, וכל מה שנתן צריך זה פשוט לחיות את ההווה, להכיל מתוך אמונה וחוויה רגשית הווה שמותאם לנתן האמיתי והחופשי, איך נראה הווה כזה? הווה ללא אלכוהול נכון – אבל מצד שני הווה שמלא בדברים אחרים שנתן צריך למצוא, הווה שמלא ביצירה, בתנועה, בחיבור, באהבה עצמית.

וכל מה שצריך זה ללמוד להכיל את ההווה הזה.

ברור שזה לא קל למצוא את הכוחות להכיל הווה של שפע ויצירה ושמחה, כאשר ישנם פצעים פתוחים בנפש, כאבים רגשיים, ולעיתים אתגרים לא פשוטים גם במציאות החיים עצמם.

אבל תסכימו איתי שיש יותר מוטיבציה להכיל הווה של שפע וחיבור להוויה העצמית, מאשר להיות תסלחו לי על הביטוי "נרקומן עלוב" מלא רגשות אשמה שכולם אומרים לו שהוא צריך להשתנות.

אף אחד לא צריך להשתנות בחיים.

נולדנו מושלמים.

הדבר היחיד שאנו צריכים זה תזכורת לאני האמיתי שלנו, זה חיבור אל חזון, אל יעד, אל התשוקה ליצירה שקיימת בכל אחד מאיתנו – ואז על ידי חיבור לפנימיות ולנשמה שלנו, להתנער מההרגלים שהזיקו לנו, ולהתחיל לעבוד על בניית כלים להכלה של ההווה המושלם שלנו היום ממש.

וכשאנו מצליחים בכך, מצליחים להכיל הווה שמותאם עבורנו – אז אנו יכולים להגיד וואו, איזו טרנספורמציה עברנו, וואו, אני לא מאמין שזה באמת היה אפשרי.

האם הצלחתם להתחבר לדברים שאני אומר?

הצלחתם להבין את ההבדל בין שינוי לטרנספורמציה?

הצלחתם להבין ולגלות קצת את הרמזים איך מכור יכול לצאת מההתמכרות שלו בדרך של שמחה?

מקווה שירדתם לסוף דעתי או לפחות לחלק ממנה.

לי זה עשה ועדין עושה פלאות כל יום מחדש, לקום בבוקר ולהכיל הווה שמחובר לחזון.

זה פוגש אותי מול בן הזוג ביחסים, מול ההרגלים, מול החלומות, בכל רגע ובכל סיטואציה.

ההבנה הזו מעניקה לי המון מוטיבציה ושמחה.

אני מודה לכם שהחזקתם מעמד, קראתם עד הסוף ותרמתם מזמנכם.


שמי בועז זכריה סינמון

אני מטפל בהתמכרויות דרך תוכנית ליווי אינטנסיבית בה אנו עוברים תהליך של שינוי מודעות, בניית כלים ומסוגלות, ויציאה אל החופש וגמילה מההתמכרות.

תוכלו להתייעץ עמי ללא עלות בכל נושא דרך פרטי יצירת הקשר המופיעים בדף הבית הנמצא כאן (יש בדף הבית גם וידאו על התמכרויות שאני ממליץ לכם לצפות).

בנוסף תוכלו למצוא פרטים על תוכנית הליווי שלי דרך הקישור כאן.

שלכם באהבה – בועז.

ווצאפ – 054-9070483


Comments


bottom of page